Metaversul este un mediu virtual captivant, 3D, în care utilizatorii pot socializa, lucra, se pot juca sau desfășura afaceri în timp real, creând o persoană digitală personalizată, interschimbabilă sau un „avatar”. Avatarul este mai mult decât o reprezentare a utilizatorului; utilizatorul interacționează ca și cum ar fi de fapt în interiorul metaversului.
Este un mediu interactiv care include reprezentări realiste ale oamenilor, locurilor și lucrurilor. Un avatar poate participa la activități culturale, artistice, sociale și economice, cum ar fi cumpărături, jocuri, comunicare și comerț.
Unii experți văd metaversul ca fiind evoluția internetului. Cu toate acestea, Internetul este o rețea de comunicare bidimensională care nu necesită interacțiune cu o altă persoană pentru a atinge obiectivele utilizatorului.
În schimb, utilizatorii sunt complet cufundați în metaverse, permițându-le să interacționeze și să ducă cu ușurință vieți digitale. Metaversul servește ca un geamăn digital pentru lumea reală. În cele din urmă, vor exista locații realiste, redate digital, cum ar fi magazine, case, școli, biserici, afaceri, cluburi de noapte și alte locații care există în prezent în lumea fizică.
Ce fel de protecție oferă o marcă în metaverse?
Ca și în „lumea reală”, o marcă înregistrată este o modalitate eficientă care permite mărcilor comerciale existente să evite problemele legale legate de drepturile de proprietate intelectuală în metaverse, lucru care poate fi evitat prin înregistrarea la unul dintre Oficii, cum ar fi la OSIM (Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci) sau la Oficiul European.
Când ar trebui să înregistrați marca dumneavoastră pentru metaverse?
Vă sfătuim întotdeauna să depuneți cererea de înregistrare a unei mărci inainte de utilizarea ei, indiferent dacă este în lumea fizică sau virtuală. Procesul de aprobare este lung – durează până la 8 luni sau mai mult la OSIM și 4 luni la Oficiul European – și este important să începeți să vă protejați brandurile cât mai curând posibil.
Ce clase ar trebui să includeți în cererea dvs. de marcă comercială pentru metaverse?
Metaversul necesită adăugări la clasele tipice utilizate pentru bunurile și serviciile din lumea reală. Specificarea „clasei de bunuri și/sau servicii” sub care există protecția mărcii comerciale poate avea un impact enorm asupra capacității dumneavoastră de a o proteja în metavers. O marca trebuie înregistrată la OSIM sau la EUIPO pe clasa de produse și servicii pe care se va utiliza.
Dacă sunteți în căutarea unor specialiști în domeniul proprietății intelectuale care să vă asiste în procesul de înregistrare a mărcii, Agenția TAS vă stă la dispoziție la adresa de e-mail: office@agentiatas.ro și la +40745160163.