Mărci comerciale devenite generice

O marcă comercială generică este o marcă comercială sau o denumire de brand care datorită semnificației sau a popularității sale, a devenit termenul generic pentru o clasă generală de produse sau servicii.

Cinci exemple de mărci comerciale generice:

  1. Aspirina: cunsocută în mod oficial sub numele de acid acetilsalicilic, aspirina a fost creată în 1897 și inițial înregistrată de Bayer AG. Numele înseamnă „ameliorarea durerii, viteza, fiabilitatea și tolerabilitatea”, după spusele lui Bayer. Timpul în care marca comercială a fost înregistrată a fost unul scurt – în 1917 multe dintre activele Bayer din SUA au fost confiscate ca urmare a Primului Război Mondial, inclusiv brevetele și mărcile sale comerciale.

  1. Trambulina: prima trambulină modernă a fost construită de George Nissen și Larry Griswold în 1936. Nu este clar când termenul generic și-a pierdut marca comercială, dar oricine poate vinde acum o trambulină.

  1. Kerosenul: Abraham Gesner a înregistrat o marcă comercială pentru lichidul combustibil hidrocarbonat. Compania North American Gas Light și Compania Downer au fost singurele companii cărora li s-a permis utilizarea termenului pentru câțiva ani, până când în cele din urmă a devenit un termen generic.

  1. Thermos: Predecesorul termosului a fost „balonul de vid” al lui Sir James Dewar, inventat în 1892. Thermosul a ieșit pentru prima dată pe piață în 1904 pentru uz comercial, numit ca atare de către suflanții de sticlă germani care au organizat un concurs pentru a numi produsul. Thermos GmbH a vândut drepturi de marcă comercială către 3 companii independente în 1907, care au început apoi să le producă și să le vândă în întreaga lume. A fost numită ca fiind o marcă comercială generalizată în anul 1963, în Statele Unite ale Americii, dar rămâne o marcă comercială înregistrată în alte țări.

  1. Yo-Yo-ul: Marcă comercială în SUA în 1932 înregistrată de către antreprenorul Donald F. Duncan. Compania sa a pierdut un caz adus de un concurent în 1965, când o instanță federală de apel a decis că marca este înregistrată în mod necorespunzător și, prin urmare, invalidă.