În proiectarea și construirea website-ului dvs., primul lucru pe care trebuie să îl cunoașteți este dacă dețineți prezentarea și conținutul site-ului web și toate elementele de proprietate intelectuală (IP) din acesta.
Mai jos sunt enumerate câteva din cele mai comune greșeli sau omisiuni:
1. Încălcarea drepturilor de marcă ale altcuiva
Când alegeți un nume pentru noul site și investiți în dezvoltarea conținutului și a materialelor promoționale în jurul mărcii, trebuie să fiți sigur mai întâi că nu încălcați drepturile altcuiva. În caz contrar, este posibil să primiți o notificare oficială prin care să se pretindă că încalcați drepturile de marcă ale unei alte persoane și să solicite să încetați orice utilizare a numelui de marcă.
Cum să o evitați: demersuri due-diligence. Nu există o marcă sigură la sută la sută, dar efectuarea căutărilor inițiale scade șansele unei încălcări. În derularea acestor căutări, gândiți-vă la ceea ce prevedeți că compania dvs. va face în următorii trei ani și asigurați-vă că nimeni nu ocupă un spațiu similar. Dacă nu găsiți pe altcineva care folosește un spațiu similar, consultați și un avocat care are resurse și expertiză suplimentară pentru a identifica și evalua riscurile.
2. Alegerea unui nume care nu poate fi protejat
Ați ales și utilizați numele dvs. de domeniu, însă aflați doar ulterior că numele nu poate fi înregistrat ca marcă, protejat. Dacă nu ați ales un nume care nu poate fi protejat, este posibil să întâmpinați dificultăți pentru a împiedica o altă companie să folosească o marcă similară sau să solicitați anumite tipuri de daune.
Cum să o evitați: după alegerea numelui de domeniu, începeți demersurile pentru a-l înregistra ca marcă. Înregistrarea mărcii oferă beneficii care includ o prezumție de proprietate și valabilitate și dreptul de a solicita anumite daune. De asemenea, acționează ca un element de descurajare pentru alții care adoptă un nume/marcă similară. Asigurați-vă că cererea dvs. de marcă acoperă toate produsele și serviciile pe care intenționați să le oferiți în următorii ani. Puteți formula cerere și în alte țări unde doriți să operați sau o singură cerere pentru a obține protecție la nivel european.
3. Înregistrarea unei mărci și eșecul în înregistrarea numelui de domeniu
Cazul este reprezentat de situația în care ați ales și ați depus o cerere de marcă, dar când doriți să înregistrați numele de domeniu corespunzător, acesta a fost deja luat. Dacă proprietarul află că intenționați să lansați o afacere cu același nume, acesta va presupune probabil că sunteți disperat și dispus să plătiți o sumă mare pentru a o obține. Sau, în alt scenariu, plătiți mulți bani pentru un nume de domeniu doar pentru a afla că marca comercială nu este disponibilă pentru afacerea dvs.
Cum să o evitați: coordonați calendarul înregistrării mărcii dvs. și orice dezvăluire a numelui dvs. cu achiziționarea de nume de domeniu pentru a vă asigura că ambele sunt disponibile și accesibile pentru numele pe care îl alegeți, și în țările în care intenționați să operați.
4. Utilizarea neautorizată a conținutului web
La proiectarea website-ului dvs., de obicei utilizați conținut de pe internet. Proprietarii drepturilor de autor din acel conținut cer sume de bani, deoarece ați folosit material fără permisiunea lor.
Cum să o evitați: asigurați-vă că aveți dreptul de a utiliza tot conținutul de pe site-ul dvs. Nu copiați și nu inserați imagini sau text de pe Internet fără permisiune. Fie dezvoltați propriul conținut, fie obțineți o licență de la proprietarul dreptului de autor. Și nu uitați că afișarea trăsăturilo faciale sau folosirea numelor de persoane pentru a vă promova afacerea poate încălca drepturile persoanelor respective. Asigurați-vă că aveți acorduri adecvate în vigoare cu furnizori de conținut.
Concluzie
Dacă utilizați o bază de date, un sistem de comerț electronic, un motor de căutare sau alte instrumente tehnice de internet licențiate de către o altă companie, verificați termenii din acordul de licență pentru a vedea cine deține sistemul. Asigurați-vă că aveți un acord scris și obțineți-l verificat de un avocat înainte de a-l semna și înainte de a începe orice proiectare, lucrare personalizată sau instalare a site-ului.
Veți avea nevoie de permisiunea scrisă (denumită și licență) pentru a utiliza fotografii, videoclipuri, muzică, voci, opere de artă sau software, etc. care aparțin altcuiva. Doar pentru că obțineți materiale de pe Internet nu înseamnă că acestea sunt în domeniul public. Este posibil să fiți obligat să plătiți pentru permisiunea de a utiliza aceste materiale. În multe țări va trebui să comunicați cu o societate colectivă sau asociație de artiști pentru a obține permisiunea.
Nu distribuiți și nu descărcați conținut sau muzică pe site-ul dvs. web care nu vă aparține decât dacă ați obținut permisiunea scrisă a proprietarului de a o distribui pe Internet.
Aveți grijă cum vă conectați cu alte site-uri web. Link-urile sunt un instrument excelent de comerț electronic și util, dar în multe țări nu există o lege clară cu privire la momentul și modul în care le puteți utiliza. Cea mai atentă practică este să căutați și să obțineți permisiunea de la celălalt site înainte de a pune link-ul.
Nu în ultimul rând, proprietatea intelectuală a unei companii este considerată ca unul dintre parametrii esențiali în procesul de evaluare al acesteia. Lipsa valorificării proprietății intelectuale poate duce la o evaluare mult mai mică în ceea ce privește oportunitățile de investiții și achiziții. Așadar, este esențial să țineți cont de lucrurile de mai sus pentru a vă proteja afacerea.