Actualizat în anul 2019
Să-ți protejezi proprietatea intelectuală este o necesitate pentru succesul și creșterea valorică a business-ului/ brandului/ serviciile/ produsele pe care le oferi. Proprietatea intelectuală este modul în care puterea acestor idei este protejată și sprijinită în călătoria lor pentru a ajunge la milioane de europeni. Dar bineînțeles acest aspect vine la pachet cu anumite taxe care se percep pentru a fi beneficiarul direct al muncii tale.
O marcă comercială este un semn, design sau expresie care poate identifica produsele sau serviciile unei anumite surse față de ale altora, deși mărcile comerciale folosite pentru identificarea serviciilor sunt denumite de obicei mărci de servicii. În acest articol vom relata taxele care trebuie acoperite pentru a-ți înregistra marca, cât și costul pentru fiecare.
Atenție! Sumele diferă în funcție de tipul mărcii, clasă și elementul figurativ, cu specificația că cetățenii români vor achita cuantumul în lei. Cei care nu au rezidență pe teritoriul României sau persoane juridice a căror organizare nu este guvernată de legislația românească vor plăti cuantumul în euro.
Serviciile pe care urmează să le enumerăm sunt pentru înregistrarea unei mărci individuale, o singură clasă, cu elementul figurativ alb – negru.
Nr. crt. | OBIECTUL PLĂȚII | TERMENUL DE PLATĂ | CUANTUM RON |
CUANTUM EURO |
1 | Taxa de înregistrare: | odată cu depunerea cererii | 47 | 10 |
2 | Publicarea cererii de înregistrare a unei mărci după constituirea depozitului național reglementar | |||
a) alb-negru | o lună de la data constituirii depozitului național reglementar | 140 | 30 | |
3 | Taxa de examinare: | 3 luni de la data depunerii cererii | 513 | 110 |
Total taxe pentru depunerea si examinarea cererii | 840 | 180 | ||
7 | Eliberarea certificatului de inregistrare a marcii | 10 luni de la data publicarii marcii | 233 | 50 |
Pentru orice nelămuriri sau întrebări așteptăm să ne contactezi. Suntem alături de tine pe tot parcursul acestui proces.
Protejarea proprieții intelectuale nu trebuie să fie un impas în valorificarea brandului pe care îl deții, de aceea noi susținem că te putem elibera de această grijă.
Sursa: OSIM