O marcă comercială este un semn, design sau expresie care poate identifica produsele sau serviciile unei anumite surse față de ale altora, deși mărcile comerciale folosite pentru identificarea serviciilor sunt denumite de obicei mărci de servicii. Deținătorul unei mărci poate să fie un individ, o afacere sau orice entitate legală. Marca o puteți găsi pe aplicată pe un ambalaj, etichetă, voucher sau chiar pe produsul în sine. De dragul identității corporative, mărcile sunt afișate pe clădirile companiilor.
Curioși care a fost prima marcă comercială înregistrată? Primul act legistlativ în ceea ce privește marca a trecut în Parlamentul Angliei în anul 1266 sub domnia lui Henry III, care avea ca scop de a cere tuturor brutarilor să folosească un semn distinctiv pentru pâinea pe care o vând. Prima lege care a apărut în acest sens s-a concretizat în secolul al IX-lea. Deși te-ai fi gândit că prima marcă înregistrată a fost pe teritoriul Angliei, te contrazicem.
PRIMA MARCĂ ÎNREGISTRATĂ DIN LUME A FOST BEREA PILSNER, ÎN REPUBLICA CEHĂ!
În majoritatea sistemelor, dacă alegi să-ti protejezi proprietatea intelectuală a bunurilor sau servciilor pe care le oferi nu vor exista confuzii în rândul consumatorilor în legătură cu relațiile dintre părțile deținătoare a acestora și nu vor exista suspiciuni în privința calității unei mărci.
Mărcile reprezintă totodată semne utilizate în comerț pentru a identifica produsele. Marca comercială este simbolul pe care clienții îl utilizează pentru a vă alege și te poziționează față de competitori. Puteți să vă protejați marca și să vă construiți brandul dacă decideți să vă înregistrați marca.
Mărcile pe care le poți înregistra sunt:
- VERBALE – marcă verbală constă exclusiv din cuvinte și litere, cifre, alte caractere tipografice
- FIGURATIVE – marcă în care se utiliează culori, caractere, stil sau dispunere care nu este standard sau inclusiv elemente figurative
- MARCĂ FIGURATIVĂ CARE CONȚINE CUVINTE
- FORMĂ – care poate fi tridimensională
- FORMĂ CARE CONȚINE CUVINTE
- POZIȚIE – consistă in modul de plasare și aplicare a unui produs
- MODEL – serie de elemente repetitive în mod regulat
- COLOR SIMPLĂ – reprezentată printr-o singură culoare fără contur
- COLOR COMBINATĂ – reprezentată prin mai multe culori fără contur
- SUNET – reprezentată printr-un sunet sau o combinație de sunete
- MULTIMEDIA – reprezentată prin combinații de imagini și sunete
- HOLOGRAMĂ – (disponibilă din 1 octombrie 2017) are carateristici holografice