Importanța mărcii înregistrate în cadrul business-ului tău

Marca înregistrată este o modalitate prin care consumatorii recunosc un brand, în toată complexitatea sa. Pe parcursul articolului vom face referire la conceptul de brand ca fiind cel care înglobează sintagma de marcă înregistrată, cel dintâi fiind un domeniu mai vast și mai complex decât cel de-al doilea.

Multe dintre deciziile consumatorilor sunt bazate pe reputația brandului unui business, de aceea este foarte important modul în care acesta este perceput nu doar la nivel conștient, ci și subconștient sau inconștient. Este important pentru companii să înțeleagă contextul în care succesul este datorat într-un procent foarte mare notorietății. Relația dintre elementele brand – reputație – putere de influență și decizia consumatorului generează traiectoria pe care o urmează un business, fie că vorbim despre ascensiune sau declin.

  1. Marca înregistrată este o unealtă eficientă de comunicare

Aceasta reunește sub aceeași umbrelă o gamă variată de produse sau servicii. Prin intermediul ei, business-ul creează atribute emoționale și intelectuale care pot fi extrapolate de la un element la gruparea din care acesta face parte. Comunicarea prin intermediul căreia se generează atributele respective, este folosită ca instrument o singură dată, însă determină reacții generale. Este mult mai facil să raportezi întregul business la o singură strategie de comunicare, decât să concepi una în mod particular pentru fiecare produs/serviciu.

  1. Consumatorii găsesc mai rapid produsele/serviciile business-ului tău datorită mărcii înregistrate

Pe piața concurențială este ușor să distingi între o varietate de business-uri care oferă servicii sau produse foarte similare. Cum? Cu ajutorul mărcii înregistrate. Distincția între două companii producătoare de articole sport se face cu ajutorul mărcii, atunci când croiala, designul și materialul pot fi similare sau chiar identice în anumite cazuri. Un produs sau un serviciu pe care consumatorul îl poate găsi cu ușurință va fi remarcat doar datorită comunicării comerciale.

Marca înregistrată este foarte eficientă și prin faptul că facilitează recunoașterea bunurilor și reachiziționarea lor în cazul unei experiențe anterioare pozitive.

  1. Business-ul se folosește de Social Media cu ușurință, datorită mărcii înregistrate

Prima căutare pe internet a business-ului tău va fi efectuată cu ajutorul numelui brandului, iar dacă marca este prezentă în acel mediu, ea va fi găsită cu ușurință. Fie că este vorba despre un website sau despre platformele de socializare, traficul și rezultatele dorite nu vor înceta să apară dacă utilizarea lor se face constant, conștient și responsabil. Fă-ți marca vizibilă în online, iar consumatorii nu vor ezita să își exprime feedback-ul!

  1. Marca înregistrată este un bun al cărei valori poate crește permanent

Concluzia conform căreia un produs sau un serviciu a fost îmbunătățit poate fi emisă doar prin folosirea sa. În cazul mărcii înregistrate, aceasta va fi mai apreciată și mai valoroasă (în contextul unei creșteri optime) odată cu trecerea timpului fără ca publicul să depună efort pentru a observa acest fapt. Business-ul va crește, extinderea acestuia fiind iminentă. Vizibilitatea va fi potențată, iar produsele și serviciile remarcate de un grup tot mai mare de persoane.

Un alt avantaj care dă valoare mărcii înregistrate este derivat din posibilitatea sa de a fi cumpărată, vândută, licențiată, folosită drept garanție sau poate face obiectul unui contract de licență.

  1. Marca înregistrată facilitează creșterea echipei business-ului tău

Dacă business-ul are o reputație optimă datorită comunicării comerciale, dar și notorietate, nu va fi deloc dificil să crești numărul de membri ai echipei tale sau să găsești personal pentru diverse posturi. Imaginea pe care o creezi datorită brandului, inspiră publicul să aibă sentimente pozitive față de business, astfel că dorința de a aparține unei companii plăcute de consumatori va crește în rândul tuturor oamenilor.

  1. Marca înregistrată este considerată a fi „un chilipir valoros”

Investiția necesară pentru înregistrarea unei mărci, dar și pentru menținerea ei sunt nesemnificative în raportul costuri – beneficii. Reînnoirea poate fi nelimitată și se face o dată la 10 ani, adică rar, iar taxele pot fi achitate într-o perioadă (nu mai mare) de 6 luni înainte de data la care protecția încetează.

  1. Marca înregistrată nu expiră niciodată

După cum am menționat anterior, marca poate fi nelimitată cu condiția reînnoirii periodice. După înregistrare ea nu are o durată de viață limitată, astfel că poate exista veșnic dacă este menținută corespunzător.

Marca și brandul reprezintă bunuri critice în cadrul oricărui business nou lansat. Asigură-te că nu încalci drepturile altcuiva și că imaginea pe care vrei să o creezi și să o promovezi se potrivește companiei tale, că nu interferează cu o identitate deja existentă. Investiția în timpul petrecut pentru a realiza un research consistent trebuie să fie maximă pentru a avea rezultate optime. Resursa timp trebuie să primeze întotdeauna în cadrul elementelor pe care trebuie să le investești în marca ta, fie că este vorba despre înregistrare sau menținere.

Pentru mai multe detalii, nu ezita să ne contactezi!

Ultimele articole și noutăți

Taxele înregistrării unei mărci

Să-ți protejezi proprietatea intelectuală este o necesitate pentru succesul și creșterea valorică a business-ului/ brandului/ serviciile/ produsele pe care le oferi. Proprietatea intelectuală este modul în care puterea acestor idei este protejată și sprijinită în...

read more

Utilizarea drepturilor de autor de către alte persoane

Vă povesteam într-un articol anterior cum poți să-ți protejezi munca prin drepturile de autor. Dar ce implică utilizarea drepturilor de autor de către alte persoane? Cine deține drepturile de autor asupra unei opere? Dacă creez o lucrare în timp ce sunt angajat, cine...

read more

Desene și modele industriale în Uniunea Europeană

Să ne imaginăm că ați creat noi desene și modele industriale. Doriți să comercializați și să distribuiți produsul pe piața Uniunii Europene (UE), însă vă temeți ca nu cumva alții să culeagă roadele de pe urma desenului/modelului pe care tocmai l-ați creat. Prin...

read more